det kom som en chock för alla, plötsligt en dag var allting förändrat och gatorna tomma...

.. och så hade temperaturen ändrats från 20 grader till 3 grader på en natt.
Tydligen vad alla kineser visste infaller en chockartat kall vecka varje år, mitt i våren.
Det lovas dock en evig vår efter det.
Men kylan i lägenheten var olidlig i arbetande,så det var dags att
gå till gränden för att köpa mitt veganbröd i den mysigaste vegetariska restaurangen.
Påvägen tillbaka kunde jag inte låta bli att tycka synd om en P-vakt som inte hade
någonting att göra,
och i nästa kant förundras över kinesernas passion till telefonnnummer.
Jag tog en djup suck och såg ut över min tomma park,
och vandrade hem igen med mitt bröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0