Den 10 april var i förrigår


.. och från och med då har jag inget med "ton" att göra".
Morgonen startade fint; Inte bara min mage och habegär blev
mättat, även min dörr blev fylld av smicker.
Jag njöt av Kings of Convenience ljuva toner (en riiiktig skiva!), lotusdoftens rökelse, tog mig en dusch och tittade mig i spegeln.  Att se ut som en hemlös stackars Kinahund är faktiskt inte så roligt. Jag tog det stora beslutet att ge upp min kamp för att se ut som en tjej igen - jag gick till frisören.
20 kronor senare var jag helt okej anständig, men alltför pretto.
Jag cyklade till Veganrestaurangen där de firade mig med "long life nudlar", helt handgjorda at the moment.
Kocken sa att han bara gjort detta till 3 personer i hela sitt liv. Jag var den 3:e.
Jag kände mig ärad.
En underbar människa som kallar sig Lindy hade hört att jag inte gillar Kinabrödet, och gjorde sitt
bästa för att göra det mest grova bröd som jag någonsin sett i detta land!
Hem cyklade jag, slängde av mig shortsen och satte på mig mina nya blåa långa.
Men svettades ihjäl på nästa cykeltur (sedan när fyller jag år på sommaren? Nu!)
Ett rykte hade sagt mig att det finns en park i Hela Kunming där man får sitta på gräset. Dit skulle jag!
Väl där mötte jag mina kära vänner och firade kvällen med fruktkalas o bubbel(gum)!
Åskådare får man alltid räkna med i Kina, vissa mindre trevliga än andra.
Men de tre pojkarna tycker jag var helt överkomligt. Eller?
Med ny press på mig inför framtiden kan jag släppa allt vad en tonårings liv innebär.
Skönt va? Därför ser jag så snäll ut på bilden. Inte all som en tonåring.
Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: mam

Vi hade nog haft svårt att konkurera med ett sådant firande...men lovar att försöka när du kommer hem!

Puss o kram

2011-04-12 @ 21:59:34
Postat av: Johanna J

Ååh, haha, de små prinsarna var väl helt okej ja;) Hallå, gick du till popkillarna? Eller hittade du en annan frisör? Ser grymtfint ut!:D

Så himlans gulliga dom är på restaurangen, genuint omtänksamma om de anstränger sig så:)

You are the best, så självklart ska du ha den bästa födelsedagen!! <3

2011-04-12 @ 22:06:37
Postat av: molly

grattis i efterskott :) kram

2011-04-13 @ 08:58:09
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Philip Jarbo

Oo.. så fint att hon fixade grovt bröd! Riktigt fint!

2011-04-13 @ 13:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0